Värmande i kylan och regnet

Kom ganska nyss hem från matchen mellan ÖSK och Mjällby, och ÖSK lyckades vinna med 1-0 efter mål av Hasani i slutet av matchen, och det helt rättvist. Nu är det alltså två segrar på lika många matcher för ÖSK denna säsong, och även om motståndet eventuellt varit ganska svagt, så är det ändå väldigt värmande att ÖSK lyckats vinna dessa två måste-matcher. Lite av en annan start i jämförelse med för två år sedan...
 
...och en allmän fundering, åtminstone när det gäller svensk fotboll, blir svarta spelare oftare liggandes kvar efter smällar än vita på fotbollsplanen?
 
Polisen har lyckats skjuta ihjäl en person igen, och den här gången var det Fadimes brorsa, som verkat varit en jävla idiot, milt uttryckt. Givetvis har det blivit stort rabalder i tidningarna om polisen har blivit mer våldsam osv, och det är väl möjligt, fast det kan ju även vara så att det numera är fler som har mindre respekt för polisen, eller bara är idioter. Personligen anser jag väl att det är lite slarvigt att skjuta någon i huvudet som polis, men attackerar man poliser med kniv så anser jag att det inte spelar så himla stor roll om man skjuts ihjäl eller inte. Man är uppenbart en idiot som världen klarar sig bättre utan. Vi har en alldeles för stor tendens att glömma bort det personliga ansvaret i det här landet, det är alltid någon annans fel...
 
SD har varit ovälkomna lite överallt i Sverige senaste tiden, och jag har egentligen inget emot det, men jag undrar just om VP är lika ovälkomna? Om jag förstår det rätt så anser många att SD är sprunget ur faschismen, och det lägger jag mig inte i om det är så eller inte, men VP är uppenbart sprungna ur kommunismen, och kommunismen har varit många gånger värre mot annorlunda människor än vad faschismen någonsin varit, och de är inte lika ovälkomna... Så jag får det liksom inte att gå ihop... Någon får gärna förklara!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0