Nya upplevelser...

Helgen har varit mycket trevlig, men samtidigt en aning underlig. 6 juni firade jag just ingenting, utan städade och störde mig på diverse element i Sverige som verkar tyckta att det är en bra idé att bränna svenska flaggor i protest mot nationalstaten. Jag försökte även reda ut skillnaden på antik-, gotisk-, barock-, rennäsans-, jugend- och rokoko-stil när det gäller arkitektur, och har nog fått en lite bättre uppfattning nu... När jag kände mig färdigstädad och färdigstörd och klar med mina arkitektur-studier så åkte jag till Karlstad för att hälsa på en person, en tjej, eller en kvinna kanske snarare, en börjar ju komma upp i åldern. Allt frid och fröjd med det, men igår var det Karlstad Pride, och hon hade tidigare bestämt med någon polare om att gå i pride-tåget, och tyckte då att det var lämpligt att jag skulle följa med... Jag kände väl inte riktigt att det var min grej... Men alla som är för sexuellt likaberättigande kunde gå tyckte hon, tyckte iofs inte jag, men men... Min tanke är ju mer att ett pride-tåg är för gay-folket, inga andra... Hursomhelst så bestod pride-tåget i Karlstad, säkert likadant överallt, av vad som såg ut att vara HBTQ-personer, men även av folk från jourer, partier och en mängd "vanligt folk", så det blev inte riktigt lika överjävligt att gå i det där tåget som jag hade trott, även om jag kände mig totalt malplacé. När jag blev tillfrågad av en snubba om jag ville gå runt och slå på en bjällra, så blev det för mycket, och jag fick avböja med halvlögnen att jag skulle förstöra takten för de andra som trummade och sjöng :-). Helt klart en upplevelse, även om den kanske inte var den bästa i mitt liv... Annars var helgen tip-top!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0