Min dator är tillbaka!!!

I förrgår fick jag tillbaka min dator, och Media Markt, eller om det var HPs reparationsfirma, reparerade den helt gratis genom att byta ut hårddisken. Nu efter flera 100 uppdateringar verkar datorn vara tip-top :-). Detta gör ju att jag kan börja skriva vettiga inlägg här också, samt kika på SVT Play osv. Det första jag ska göra är att se Uppdrag Graskning om vänstervåldet.
 
Jag gjorde två valkompasser för att försöka bena ut om det är värt att jag röstar i EU-valet. På SVT blev det klockrent Socialdemokraterna, men på Aftonbladet blev det klockrent Centern, och då var Socialdemokraterna inte ens nära... Summa summarum, jag har ingen aning om vad som skulle passa mig bäst att rösta på.
 
Jag kikade på något reportage om FI, eller jag tror att det var det, och de diskuterade hen och man osv. En bra grej var att "man" kan byta ut "man" mot "en" istället, och det är väl inte så dumt? Så det ska jag försöka göra från och med nu, dock har jag aldrig gillat "man" tidigare heller eftersom det klingar ansvarslöst. Att om en berättar något så säger en "man" istället för jag, för att skylla ifrån sig.
 
Det är ju mycket valsnack nu på TV och de flesta kandidater säger just ingenting, och svarar inte på frågor osv. Jonas Sjöstedt, Jimmie Åkesson och Jan Björklund är väl till viss del undantagna. Spännande när Sjöstedt pratar om asylvisum, hej då svenska världfördsstaten säger jag bara, eller när Åkesson ska lösa precis allting genom mindre invandring, eller Björklund ändra skolresultaten med det system vi har idag, lycka till! Men, men de är lite ärligare än resterande åtminstone.
 
Ehsan Fadakar skrev i en i raden av mindre bra krönikor på Aftonbladet idag att Husby-kravallerna berodde en del på REVA-projektet. Varför är det är så jävla svårt att förstå att REVA-projektet och inre utlänningskontroller inte har något med varandra att göra? Nåväl, indirekt har de väl det, men det är snarare så att regeringen har bett aktuella myndigheter att utvisa de som skall utvisas och därför har fler kontroller gjorts. Inre utlänningskonteroller görs på grund av att vi inte har lika starka yttre gränskontroller numera, inget konstigt. Att det görs på flygplatser, när folk plankar på t-banan eller när de åker bil är helt i sin ordning. Det är ok att tycka att alla ska få vara i Sverige, men då ska vi ändra lagarna inte klaga på polis osv. En liknelse; jag tycker att mat är allas rättighet, varför ska jag då behöva betala för den, jag tänker börja gå till ICA och stjäla min mat istället, det borde ju vara ok, för mat är en rättighet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0