Uppdrag Granskning

Såg nyss Uppdrag Gransknings program kring språkanalyser, och jag anser att det generellt var bra. Tvivlar inte på att vissa analyser blir fel, men tror ändå att det är en rätt liten del som blir fel. Att de endast sker under 20 minuter är korrekt. När människor vägrar visa upp sina handlingar eller, vilket säkerligen är väldigt ovanligt, faktiskt inte har några handlingar, så bör dock en språkanalys med kunskapskontroll utföras för att på något sätt försöka få ett underlag till identiteten. Om den som utför analysen är dålig, faller det ju dock. Jag kan dock inte personligen dra mig till minnes att jag varit inblandad i något ärende där en språkanalys varit till avgörande negativ betydelse för den sökande, men många gånger tvärtom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0