Inbrott

Idag ringde fastighetsskötaren och berättade om att det varit inbrott i mitt källarförråd. Det är väl nästan något jag gått och väntat på, men ändå rätt surt. De tog högtalare, förstärkare, resväska, backpacker-ryggsäck och lite annat små-tjafs. Att bära allting, speciellt högtalarna, är rätt komplicerat, så antingen är det någon i huset här som tagit sakerna, eller så är det någon som planerat det väl med bil precis utanför. För av allt som har stulits kan i princip ingenting bäras tillsammans, utan en sak måste tas i taget. Någonstans kan jag acceptera när folk stjäl saker i stundens ingivelse, men när det är planerat, som nu, då blir jag bara irriterad. Grejen att stjäla av någon annan för att själv tjäna på det, det förgrymmar mig! Eftersom det är låst ner till förråden, så kan typ bara folk med nyckel ta sig in där, samt att det som stulits från mig är rätt bökigt att bära, så blir jag väldigt misstänksam över att det kan vara ett "insider-jobb". Typ att det är min knarkkärring-grannes polare som snott sakerna exempelvis. Polisanmälan har jag gjort och imorgon ska jag kontakta mitt försäkringsbolag.
 
Nu ska min bil säljas, i söndags städade jag ur den, och idag tänkte jag lägga ut den på Blocket, men så upptäckte jag att några kvitton från verkstadsbesök fattades, så ska se om jag kan hitta dem först. Om någon är sugen på en Renault Clio så finns det en här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0