Framme i Manhattan Beach, Los Angeles

Nu är jag framme i Manhattan Beach i Los Angeles. Christine hämtade mig på flygplatsen i sin 90-tals Mustang, och efter det har vi varit och ätit på The Veggie Grill, och så mycket mer blir det inte av denna dag.
 
Det är fortfarande den 7 april 2015 här, och det har varit en väldigt lång 7 april 2015 för mig. Flyget gick kl 14.00 från Arlanda och var framme kl 16.00 i Los Angeles, alltså borde flygturen tagit 2 timmar, men den tog 11 timmar. Jag flög med Norwegian och det i deras nya Dreamliner-plan. Resan var stundtals lite studsig, och redan vid starten, på marken, skakade planet. Vet inte om det blåste eller om det var på grund av flygplanstypen. Annars var planet väldigt high-tech där en betalade för det en eventuellt ville köpa direkt i skärmen i sätet framför. Allt kunde en sköta genom skärmen framför, det var till och med genom den en tillkallade personal eller tände lampan. Det fanns mycket filmer att välja mellan och jag såg hela fyra stycken varav alla var smålöjliga men ok; "The Watch", "Internship", "Horrible Bosses 2" och "Gulliver's Travels". Jag var rätt trött på flyget så jag orkade inte så några seriösa filmer. En annan kul sak med flyget var att det inte var några "window-blinds" av plast, utan att fönstren dimmrades. I övrigt var det himla läckert att flyga över Grönland.
 
Vädret har varit så där idag, men det ska bli bättre imorgon.
 
Nu är klockan snart 21.00 här, och jag är supertrött. Dags att lägga sig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0