Ketchum, Idaho

Det har blir ytterligare ett uselt inlagg utan bilder och for det svenska alfabetet speciella bokstaver. Av nagon anledning som jag inte forstar fungerar inte min jobb-dator pa Best Western-hotellen har i USA. De kraver att en ska logga in fran webblasaren, men det fungerar inte har, trots att det gor det pa andra stallen. Da far det bli som nu att jag lanar en av hotellets datorer, men den har ar sjuukt seg. Den hinner inte ens med farten jag skriver i, utan jag far vanta for att se texten jag skrivit...
 
Vi har ialf akt soderut idag, och ar alltsa tillbaka i Idaho efter att ha spenderat natten i Montana. Det har varit manga timmar i bilen, vilket ar lite trottsamt och slitsamt trots att utsikten som idag var alldeles fantastisk. Vilka vagar det var vagar jag inte kolla upp nu eftersom datorn ar sa seg, men om ni tar fram Google Maps och kikar efter den narmsta vagen mellan Missoula och Ketchum sa kommer ni se var vi akt.
 
Vagarna vi akte foljde aven idag i Lewis och Clarks fotspar och sma informationsskyltar om deras bravader finns lite overall langs vagen. I ovrigt var resan mycket lacker med berg, pass, floder, sno och allt en kan begara :-).
 
I metropolen Salmon stannade vi pa en restaurang vid namn Bertram's och dar serverade de for dagen "Swedish meatballs", sa det blev ett enkelt val for mig med maten, dock var det inte direkt nagon svensk stil pa kottbullarna.
 
Vi stannade senare av en slump pa ett stalle for att ta lite bilder dar en fiskare samtidigt stod och fiskade, och precis nar vi kom fick han upp en enorm fisk, sa jag fick springa till hans bil for att hamta karlns telefon for att sedan ta en bild pa honom. Lite roligt anda :-). Han kastade sedan tillbaka fisken i floden eftersom den var naturlig, och tydligen inte fick tagas upp. Arten var steel... nagonting och hade roda rander. Jag far ta reda pa det senare nar jag har en battre dator.
 
Nu ar vi da framme pa ett starkt Osterrike-inspirerat Best Western-hotel i Ketchum. Ketchum och grannstaden Sun Valley ar skidorter, men nu ar sasongen slut, sa det ar ratt lugnt har. Annars kan en vandra och fiska och vara allmant friluftig har om en vill. Ketchum ar aven staden dar Ernest Hemingway blaste ut sin hjarna 1961.
 
De har varit trevliga har pa hotellet emot mig, for efter att jag hade tranat en svang nu ikvall sa var jag lite hungrig och behovde mat, men eftersom jag var for lat att ga in till stan ville jag bestalla utkorning. Jag gick ner och fragade i receptionen vad det fanns for mojligheter och blev rekommenderad ett stalle som tyvarr var stangt nar jag ringde. Det loste sig dock anda for att den som hade resturangen bodde tydligen i narheten eller pa hotellet, sa det fixades mat och utkorning ialf :-).
 
Ja, ja, vad vi ska gora har i krokarna vet jag inte, men det marks val imorgon :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0