...

En intervju kan bli en till, och allt gick bra, var en trevlig timme, förutom att det var så jävla varmt att jag hade rejäla lökar på skjortan efteråt :-). Verkar dock endast vara en tjänst, och att det inte finns någon annan som har mer erfarenhet för själva arbetet än jag verkar osannolikt, dock är ju det något min arbetsgivare inte alltid bryr sig om...
 
Jag har kikat på dokumentärerna "Frihet bakom galler" och "Nadas revolution", vilka båda handlar om kvinnor i länder med islam som huvud-religion. Om det nu beror på islam eller inte är väl egentligen oväsentligt, men att det är ett extremt förtryck av kvinnor, och att den, generellt bra, feministiska kampen i Sverige framstår som mycket fånig i jämförelse med verkliga problem är uppenbar. Öppna ögonen! Båda dokumentärerna finns under Dox på SVT Play.
 
Såg även filmen "The Sacrament" häromdagen, vilken är ett fint exempel på hur religion kan ställa till det.
 
Bra låt - Fenech-Soler - Last forever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0