En sväng till norra Dalarna

Nu har jag precis kommit hem efter att med en kollega ha arbetat under fyra dagar i Trängslet tre mil nordväst om Älvdalen i Dalarna. Trängslet är ett militärt skjutfält och ett kraftverk vid Österdalälven. Nätterna har jag spenderat på Best Western i Mora. Jag trodde att Mora var större än det var, men det var bara en liten stad, och när vi gick ut och åt var vi oftast ensamma på restaurangerna. Trängslet var definitivt en av de mest isolerade platser jag varit på i Sverige, och ligger några mil utanför Älvdalen rakt ut i skogen. Väldigt vackert, men långt ifrån allt.
 
Vi hann även med att se "En Underbar Jävla Jul" som är en förutsägbar julfilm med lite extra allt. Det känns som manusförfattarna försökt få med lite väl mycket på en och samma gång, men annars rätt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0