"Je suis Charlie"

Det här är på vissa sätt en av de värsta dagarna i mitt liv. Det är sällan jag blivit så tagen av en världshändelse, och jag tror inte tsunamin, Estonia, 9/11 m. fl andra händelser berört mig lika mycket. Jag kan ha förståelse för terrordåd mot länder som krigar utanför sitt eget territorium, eller att människor slarvar, samt naturkatastrofer, men det här är något annat. Att respektera yttrandefriheten är så grundläggande för demokratin att det inte finns ord för det. 
 
Spontant borde varenda tidning publicera Charlie Hebdos mest provokativa alster för att visa sina sympatier, om det nu är möjligt med rättigheter osv. SVD, Sveriges typ enda vettiga tidning, har lagt ut Charlie Hebdos Facebook- och Twitterhälsning från IS-ledaren al Baghdadi, och fler bör följa.
 
Cabu
Charb
Tignous
George Wolinski
 
Ni dog stående, inte på knä, vila i fred!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0