En helg till handlingarna

Den sega veckan lider mot sitt slut, och idag är sista dagen på denna vecka.
 
I fredags firade vi Saga med familjen och hade en trevlig kväll med god mat och dryck. Igår bjöd jag över lite kompisar för fotboll, tv-spel och alkohol. Kvällen blev rätt lugn men avslutades ändå på Strömpis.
 
Igår var det 20-år sedan massakern i och omkring Srebrenica. Med anledning av det såg jag åter den mycket kritiserade men högst intressanta dokumentär-filmen "Staden som offrades" som ger en bild om vad som skedde innan massakern osv. Googlar en lite så hittar en hemsidor som samlar kritik emot filmens påståenden. I mitt tyckte ändå en mycket intressant dokumentär som vidgar vyerna.
 
I övrigt kikar jag igenom en gammal BBC-dokumentärserie om spanska inbördeskriget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0