Helgen över, igen...

Åter igen har en helg passerat, och med den träning, fotboll och alkohol...
 
Igår bjöd Lundmark på pulled pork, och innan dess hade vi druckit shots när det plingade under "Tipslördag". Per hade ordnat till någon slags tabasco-shot, som var helt ok, och med lagom mycket alkohol i, dock plingar det rätt ofta så det hann bli några shottar innan fotbollen var slut. Lite dragna redan vid 18.00 således...
 
Efter maten hade Lundmark ordnat med ett årtals-quiz, och årtal är jag rätt dålig på, så det rörde mig inte så mycket att mitt lag (jag och Gurra) inte vann, även om vi faktiskt listade ut rätt årtal på alla frågor förutom på den sista där vi missade på ett år. En fadäs, eller irritation, var att jag inte kunde årtalet för när Tjeckoslovakien delades. 1993 var det, och tanken är att jag ska komma ihåg det från och med nu :-).
 
Nästa tävling gjorde mig dock lite irriterad, och inte på grund av vissa fadäser i upplägget, utan snarare på att mitt lag inte vann. Tävlingen handlade om att gissa flaggor, och jag tror att jag och Gurra bara fick rätt på 4 av 10, och då har jag för inte så länge sedan försökt lära mig alla "erkända" nationers flaggor. En del av bekymren berordde på att Lundmark valt Costa Ricas flagga med ett emblem på, vilken inte alltid används, och Perus flagga utan emblem på, vilka jag aldrig sett förut. Sedan var det Senegals flagga istället för Kameruns, vilket är svårt, för de är väldigt lika. De riktiga misstagen i reglerna var dock Gibraltars och Puerto Ricos flaggor, där det iofs uttalades vid Gibraltar-flaggan, att det kanske inte var ett "riktigt" land, men det är inte Puerto Rico heller. Sedan hade jag och Gurra fel på Luxemburg och Uzbekistan, vilket bara är pinsamt. Summa summarum, idag har jag laddat ner lite appar och pluggat i soffan, så nu borde jag kunna i princip alla länders flaggor, är några stycken som är väldigt lika, eller enkla att de blir svåra att komma ihåg, typ Tchads flagga (ser likadan ut som Rumäniens) och Malis exempelvis. Tänker inte förlora fler flagg-quiz!!!
 
Sedan blev det Harrys, och där träffade jag Nisse och Bias, kul, kul, men i övrigt var det väl så där.
 
Annars har jag lagat lasagne och kikat på fotboll och skidor idag. Liverpool van mot Man City, oh yeah!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0