Nytt jobb

Egentligen vill jag skriva ett inlägg om allt hyckleri som försiggår i flyktingfrågan nu, men jag orkar inte.
 
Jag har fått ett nytt jobb, ett vikariat på asylprövningen i Örebro som beslutsfattare. Det kommer bli tufft till en början, men samtidigt väldigt intressant. Det som gör det tufft är att jag måste lära mig en himla massa, vilket jag dock inte är så väldigt rädd för, för jag har nog mer koll än de flesta redan nu, men att komma till en ny enhet och vinna personalens förtroende är lite skrämmande. Det kommer säkerligen finnas de där som velat ha min tjänst, samt att det är odiskutabelt att det finns vissa som kan arbetet bättre, åtminstone till en början. På den positiva sidan så får jag antagligen sitta och grotta ned mig i olika länders problematik hela dagarna, samt får en bra mycket högre lön, och slipper pendla. Trots eventuella problem så kunde jag bara inte tacka nej, och skulle det skita sig så har jag mitt gamla arbete kvar.
 
Apropå diverse problem i världen så såg jag nyss dokumentären "Flykten från IS", vilken nog gav mer frågor än svar, men som ändå var ett stycke sevärd dokumentär med en del bilder inifrån Islamiska Staten.
 
Jag såg även klart Werner Herzogs "Grizzly Man" idag, och det var en sevärd dokumentär det. Ur psykologisk synvinkel är den enormt intressant. Den handlar om Timothy Treadwell som under flera somrar levde med grizzly-björnar i Alaska tills dess att han blev uppäten av en. Himla lustig snubbe :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0