Äta kanin

Det som hände efter att jag slutade skriva det förra inlägget var att vi gick till restaurangen Ta' Kolina för en lite finare middag. Det är kanin som är da shit här i Malta, så därför beställde vi in det. Acke låg iofs och sov på hotellrummet, och när han väl dök upp på restaurangen så beställde han en boll kött istället, som inte föll i smaken. Nåväl, vi andra var rätt nöjda med kaninen, utan att vara helt begeistrade kanske.
Kanin-mat.

Sedan gick vi en sväng längs vattnet och letade bland annat efter en geocach som vi inte hittade. Utanför kyrkan "Church of Our Lady of Mount Carmel" var det ett himla drag med människor och fyrverkerier. Det verkar vara en grej här på ön att celebrera olika helgon med fyrverkerier och det var nog det de gjorde här. Small rejält! Sedan gick vi hem och sov rätt tidigt.
Kyrko-drag.

Dagen efter var vi uppe innan 10.00 för att hinna med en båt till ön Comino och Maltas mest populära badplats som ligger där. I båtpriset var det utlovat öppen bar, och det var det förvisso också, men kön för att få en liten mugg öl tog typ 20 minuter varje gång, så det var föga förvånande en bluff. Vi tyckte nog även att vi blivit lovade mat på båten, vilket vi inte fick.
Kön till den fria drycken...

Väl framme på Comino var det dock fint och klart vatten. Ingen strand här heller men ändå badvänligt. Det var dock extremt mycket folk där. Vi hade blivit tipsade att gå till andra sidan av ön vilket vi gjorde och där var det lite lugnare, så det blev rätt trevligt till slut. Sedan åkte vi båt tillbaka till Sliema.
Blå lagunen med allt folk, och varmt som fan.

Väl hemma på hotellet fixade vi iordning lite egna tapas innan vi för andra gången tog oss iväg till Paceville. En måndag som denna var det lite lugnare där borta, vilket även vi var. Vi var runt på lite ställen vid namn Havana, Soho, Nordic och Fuego. Det var väl inte direkt något som passade oss, men vi hängde mest på Soho ialf innan vi tog en taxi och åkte tillbaka för att sova.