Blandat

Efter att jag kom hem från Sthlm i söndags gick jag till Stortorget för att se upplösningen av Musikhjälpen. Trevligt i kylan med Maggio live osv, och Musikhjälpen är ett alldeles utmärkt sätt att samla in pengar på. Tyvärr blev det väldigt pajigt på slutet när Kodjo babblade om saker han inte vet något om och i synnerhet när någon Nutley, modell nyare, berättade om sin resa till Burundi som hon aldrig hade hört talas om innan... Usch vad pinsamt det var... Jag skäms för att vara svensk när våra skattepengar går åt till att skicka en människa som uppenbart inte verkar förstå någonting om världen till olika flyktingläger i Afrika. Jag får rysningar...
 
Måndagskvällen var ju sedan osedvanligt usel, förutom Liverpools seger i Merseyside-derbyt, med en avrättad rysk ambassadör i Ankara och ett väntat terrordåd i Berlin. Något märklig nyhetsrapportering nu efteråt också där väldigt mycket fokus verkar ligga på att de som stödjer den ideologi vars förespråkare sannolikt utfört dådet kommer få det värre nu. Jag kanske missar det, men jag skulle tycka det vore mer intressant att få reportage om varför denna ideologi numera ofta är inblandad i sådan här verksamhet.
 
Annars blev det ett besök till Al Forno igår. Bra sällskap, halvdålig service, bra bruchetta och halvbra kyckling blev resultatet. Har inte Al Forno varit en av Örebros bästa restauranger förut, för isf har de tappat det?
 
För att vidga era perspektiv lite bör ni se "Rysslands återkomst" på SVT Play nu. Borde vara obligatoriskt för varje svensk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0