Lugnt

Det har varit en väldigt lugn helg utan några som helst utsvävningar, och det beror främst på att jag satte halva månadslönen i börsen samt fick några oförutsedda utgifter. Med andra ord har jag sparat pengar i helgen genom att mest vara hemma.
 
Jag har sett tre väldigt pretentiösa och ganska meningslösa filmer av Ingmar Bergman: Såsom i en spegel, Nattvardsgästerna och Tystnaden. Den sista hade iofs lite underhållningsvärde tack vare några överraskande sensuella scener, men de andra två var sömnpiller. Jag hoppas att jag inte förstod de första två filmerna eller att de fått så mycket beröm för att de kom i en annan tid, men något så pretentiöst och tråkigt var länge sedan jag såg. Däremot såg jag precis The Big Lebowski och där har vi en bra film. Jag hade sett delar av den för länge sedan och kände att jag behövde se den helt och hållet denna gång vilket var ett bra infall.
 
Liverpool vann med 6-0 idag också, yey!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0