Pajiga Pinchos

Igår kväll bestämde jag och Tobias oss för att prova tapas-kedjan Pinchos här i stan. Jag tror iofs han kan ha varit där förut, men för mig var det första gången. Vi hade inte bokat något bord men hade tur att få ett bord vid ingången trots allt, men restaurangen var mer eller mindre fullbokad hela kvällen. Det revolutionerande med Pinchos är att en gör alla beställningar genom en app i telefonen. Jag hade lite svårt att till en början förstå grejen med det, främst eftersom det var en mängd serveringspersonal där ändå, men efter hand var det rätt smidigt att en inte behövde få tag i personalen för att beställa eller betala. När ens beställda mat eller dryck sedan är klar så går en och hämtar den själv efter att ha fått en notis på telefonen. En rolig detalj var att appen frågade efter dricks när en betalade, trots att en egentligen gjort allting själv. Säger en del om branchen! Tapas-rätterna, eller pinchos-rätterna, var både billiga och goda. Kanske lite mindre än vad en är van vid, men välsmakande och vällagade. Det sämre, och rätt pajiga, var inredningen och musiken. Nu är kanske tanken att Pinchos ska vara en lounge snarare än en mysig restaurang, men inredningen går i någon slags tjurfäktnings-rött och framstår snarare som en nidbild över Spanien än som ett försök till spansk stämning. Musiken, som inte ens borde finnas, bestod i 50 Cent-liknande hip-hop, och var rent pinsam. Summa summarum - vill en ha billig och god mat, kanske som en förfest, då är Pinchos alldeles utmärkt, men vill en ha en trevlig restaurang-upplevelse, så skulle jag rekommendera något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0