Mot Düsseldorf

Denna morgon var jag uppe i tid för frukosten på hostelet och den var som befarat rätt värdelös. Vitt bröd, smör och sylt typ. Inte så mycket att hurra över. Sedan var det dags att gå till tågstationen för att åka till Düsseldorf.
På tågstationen i Luxemburg.
 
Den första delen av tågresan till Koblenz gick i maklig takt genom den vackra Moseldalen och jag blev rätt sugen på att stanna för att njuta av landskapet och prova något lokalt vin, men det blev givetvis inte så... Istället fick jag kika ut på vinrankorna längs sluttningarna ner mot Moselfloden genom det regnvåta tågfönstret.
Måste vara jobbigt att gå i backarna för att plocka vindruvorna.
 
I Koblenz var det sedan byte till DB:s snabbtåg ICE. Inte lika ballt som TGV men kul det också :-). Det tåget tog mig sedan till Köln.
Ice, ice baby!
 
Framme i Köln var det sedan bara att gå rakt över perrongen för att byta till ett annat ICE-tåg till Düsseldorf, och efter en si så där sex timmars resa var jag till slut framme.
 
I Düsseldorf möttes jag upp av Vreeni och efter att ha installerat mig och druckit någon öl var det snabbt iväg till Pizzeria Da Gino för pizza och ytterligare öl för att ladda upp inför Tyskland - Polen.
Nämen! Här står jag helt plötsligt med en tysklands-flagga i ansiktet! En tar ju seden dit en kommer :-).
 
Sedan blev det taxi till ett beach-inspirerat ställe i Kasematten i utkanten av centrala Düsseldorf för att se matchen. Matchen slutade 0-0 men det var en rätt hygglig inramning ialf.
Heja Deutschland!!!
 
Tyskarna är annars lite avogt inställda till sin flagga osv på grund av historien, men det börjar tydligen bli bättre med det. Efter matchen blev det en kort sväng ner till Altstadt, men så blev en i sällskapet lite gråtfull och vi bestämde oss att taxi hem och sova istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0