Restaurangandet fortsätter

Igår kväll gick jag och Bias till restaurangen Mesopotamien på centrala norr. En ganska nyöppnad restaurang med kolgrill. Direkt när vi kom in möttes vi av en trevlig servitris och restaurangen hade en mysig atmosfär. Det var inte så mycket folk när vi var där, vilket kanske gjorde sitt till. Jag beställde tigerräkor till förrätt och en tallrik med diverse kött från kolgrillen till huvudrätt. Till köttet serverades diverse såser. Tigerräkorna var mycket goda och köttet smakade bra det med, dock är jag väl inte så där extremt fascinerad av grillat kött. Servicen fortsatte på ett bra sätt med bra information om passande viner osv. Priset var även det överkomligt och jag betalade 400 kr för maten med ett glas vin till. Bara hoppas att restaurangen går runt, för det var ett trevligt ställe, dock är maten kanske inget utöver det vanliga.
 
Sedan blev det en öl på Stora Örebro.
 
Det jag mest kommer komma ihåg av denna helg är dock en lurig snubbe som försökte värva mig till islam inne på en pub-toalett. Mycket underligt och oroväckande beteende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0