Texas Longhorn

Först och främst ser jag dock fram emot att gå och kika på ÖSK - Norrköping om ett par timmar. Ett tidigt och överraskande toppmöte. ÖSK har haft en del tur och bör vara ett något sämre lag, men Norrköping har lite problem med skador osv, så det kan nog bli en intressant match. 
 
Igår hjälpte jag till att riva ut Johannas och Peters kök och efter det blev det ett besök till den relativt nya franchise-kedjan Texas Longhorn här i stan. Det är som det låter ett Texas-inspirerat koncept med kött som grej. Eftersom jag inte äter så mycket rött kött generellt så passade det bra att bryta av med lite kött. Det var bara jag och Bias som kom iväg trots att jag frågat lite annat folk också. Inredningen i restaurangen är enkel med trä och korrugerad plåt. Just plåten blev jag lite fundersam kring, är det vanligt i Texas? Kanske. Både jag och Bias beställde 300 gram ryggbiff som serverades med pommes. Till det fick vi även en liten sallad. Jag är ingen expert på kött, men köttet var inte speciellt mört och det blev mycket tuggande, dock var det gott och rikligt. Mätta blev vi. Jag betalade 380 kronor med en öl och en stor förrätt i form av nachos med såser till. Överkomligt pris! Generellt är jag dock lite frågande till varför en måste ta ett Texas koncept för att servera kött. Ett stekhus borde ju fungera även på svenska. Antagligen drar det mer folk, men det blir rätt fånigt. Lite samma som Pinchos att det blir så himla ogenuint så att jag irriterar mig :-). Summa summarum så är inte Texas Longhorn något mysigt ställe för en dejt, men för rejäla, goda och svårtuggade köttbitar med polarna är det utmärkt.
Så här såg det ut :-).
 
Sedan blev det en sväng till Stora Örebro och lite annat. 
 
Jag känner mig mer eller mindre frisk nu också. Jag var hos läkaren i torsdags och läkaren lyssnade lite på mina lungor och mitt hjärta, men det lät bra, och samtidigt hade jag börjat må bättre i torsdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0