Jag är förkyld

Det har varit, och är många, sjuka på jobbet och nu har det blivit min tur. Natten till i tisdags kände jag av något knasigt i halsen och nu har jag blivit genomförkyld med täppt näsa osv. Det är så otroligt onödigt! Är det bra för någon eller något med förkylningar? Vad är grejen, att bakterierna och virusen ska kunna komma till andra bärare genom att jag nyser och snörvlar? Ja antagligen! För mig är det dock fullständigt värdelöst.
 
I övrigt vet jag inte vad som egentligen är bäst, att jag är risig under helgen, eller under veckan? Jag ser det ju som himla ballt att inte ha några sjukdagar från jobbet, för det får mig att tro att jag aldrig är sjuk, men samtidigt vill jag ju kunna göra något kul när det väl är helg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0