Placebo

Efter att tåget tagit mig och Nisse upp till Sthlm och vi checkat in på det enkla Castle House Inn (rummet var litet och personalen pratade inte svenska) i Gamla Stan så var det efter en kort båtresa över till Djurgården dags för konsert med Placebo. Kön ringlade lång utanför Circus, men det gick ändå snabbt att komma in. Vi hann med en öl när förbandet spelade (som jag för övrigt inte vet vad de hette) innan vi gick upp och satte oss på våra utmärkta platser rakt framför scenen. Vi kunde nog inte haft bättre sittplatser. 
En öl blev det under hela kvällen, så inget fylleslag här inte.
 
Innan konserten drog igång spelades hit-låten "Every you, every me", så den spelades inte live, om det nu var någon förlust!? Ingen av mina favoriter ialf. Sedan drog konserten igång med "Loud like love" som andra låt, och som är en av mina favoriter, innan det blev ett sjok av för min del mindre kända låtar. Det gjorde dock inte så värst mycket för det var bra hursom, och Brian Molko och svensken Stefan Olsdal var både på bra humör och underhållande under mellansnacken. Det var en väldigt uppslupen stämning under hela konserten. En gång blev det problem med ljudet, så bandet fick ta en paus, men det löstes väldigt lugnt och trevligt. 
Vår vy över bandet.
Inzoomat!
 
Sedan tyckte jag konserten togs sig ordentligt under "Slave to the Wage" och sedan nådde klimax under bästa låten "Special K", där publiken fick vara med, och så klart under "The bitter end". Det är ju givetvis mina favoritilåtar, men det såg ut som stora delar av publikhavet delade ungefär samma uppfattning. Konserten avslutades sedan med "Running up that hill", och känslan efteråt var att det inte kunde ha blivit så mycket bättre, även om jag saknade låten "This Picture", men man kan inte få allt här i världen :-).
 
Summa summarum så tycker jag att konserten borde fått ett plus över vad Aftonbladet gav den: http://bloggar.aftonbladet.se/musikbloggen/2016/10/lite-sorgligt-att-placebo-gor-en-cover-bast/
 
Det blev sedan en promenad över Östermalm på vägen tillbaka till boendet, men det var lugnt på de flesta ställena, så vi valde att inte gå in på något, vilket jag tror var ett bra beslut.
 
Imorse blev det en frukost på Under Kastanjen innan jag tog tåget hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0