Slitet i Kiev

1 oktober 2016
 
Denna dag började av helt rimliga anledningar mycket senare och ganska slitet, men en Panodil senare blev det bättre :-). Den här gången var vi hela gänget iväg till Rusticana för vad som får ses som en lunch eller brunch.
 
Tillbaka i lägenheten fastnade jag framför Swansea - Liverpool medan Robert och Tobias gick ut för att shoppa. Vi möttes sedan upp klockan 16.00 för ytterligare en "walking-tour" och som var mer inriktad på arkitekturen i Kiev.
Huvudagatan i Kiev med Maidan-torget längst bort i bild.
 
På denna tur var vi ungefär lika många som dagen innan och det var även ungefär samma människor som gick den :-). En ny profil hade dock anslutit i form av en sport-journalist från Holland och som gjorde ett reportage om ukrainsk fotboll. Robert blev begeistrad i synnerhet :-).
Kiev från en kulle under turen. Kiev är för övrigt väldigt grönt med mycket träd.
 
Efter turen tog guiden med oss till en restaurang och för att komma dig gick vi väldigt mycket under marken. Det finns hur mycket gångar som helst med affärer under marken i Kiev, och jag antar att det är väldigt lätt att virra bort sig där.
Här tillsammans med journalister från Sverige och Holland. En mycket trevlig middag där majoriteten av oss beställde "kyckling-Kiev" som är en traditionell rätt, men kanske inte det absolut mest intressanta jag ätit i mitt liv.
 
Sedan gick vi hem till lägenheten för att sova, för klockan 08.00 dagen efter var det dags för något som jag såg fram emot med skräckblandad förtjusning, turen till Tjernobyl och Pripjat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0