Lissabon idag

En vecka har förflutit utan större lycka eller bedrövelse. Stämningen på jobbet har sjunkit en aning av lite olika anledningar efter att ha varit ganska bra ett tag. Det är ju tråkigt, men jag har ändå ett jobb och är så pass välbetald att just ingen ekonomisk aspekt är komplicerad i mitt liv just nu. Det beror givetvis till ganska stor grad på att jag har väldigt låga fasta kostnader.
 
I onsdags visade Uppdrag Granskning ett väldigt bra program om "bluffen" med så kallade ensamkommande barn. De drog fram några av de värsta exemplen förvisso, men mycket annat bra kom fram. Bland annat om de relativt små felmarginalerna vid ålderstester och vad resultat från dem har visat samt att de som är emot ålderstester pratar emot sig själva. Väl värt att se för er i majoritetsbefolkningen som inte sedan tidigare känner till detta.
 
Jag är vidare fortsatt betagen av intervjuerna i Värvet. Lyssnade på Eva Dahlgren igår, vilket inte var någon av de intressantaste intervjuerna, men de kom in på nedladdning av musik och Spotify osv. Eva var givetvis emot det som många andra artister. Argumenten emot anser jag dock vara väldigt dåliga. Eva ansåg att hon borde få betalt för sin musik, vilket kan låta logiskt, och vilket hon får när hon turnerar, men varför ska hon få betalt när någon lyssnar hemma på hennes musik? Är jag dum om jag jämför det med att en byggjobbare inte får betalt när någon använder ett hus denne byggt eller en målare när någon tittar på dennes tavla? Jag förstår att artister, och alla andra, bör få betalt när de utför något, men knappast efteråt.
 
Jag har fått typ nackspärr! Helt plötsligt igår när jag satt i soffan började nacken göra ont. Bara så där, pang bom! Händer ibland efter att jag tränat hårt, men nu var det länge sedan. Brukar dock släppa rätt snart.
 
Om drygt en timme går bussen till Arlanda. På återhörande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0