Metroland

Det här med att gå ut på fredagar är bra på pappret, men gör helgerna rätt sega i praktiken. Nu har jag haft två helger i rad där jag varit rätt stressad under fredagseftermiddagen för att sedan främst sitta och rulla tummarna resten av helgen. Jag har typ inte pratat med någon på hela helgen. Min plan var att åka och hälsa på mina föräldrar, men de skulle bort...
 
För att fördriva tiden har jag kikat på en mängd dokumentärer på SVT Play med fokus på en tysk serie om kvinnor som förändrat världen. Den om Sophie Scholl var rörande. Hon avrättades av nazisterna för hennes inblandning i organisationen Vita Rosen när hon var 22 år. 
 
Jag har även lyssnat på låten Metroland med OMD en himla massa gånger.
 
Det är svårt att ha oplanerade dagar, trots att de verkar så sköna på förhand, men på torsdag är det Kiev, så veckan känns inte speciellt jobbig :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0