Torsdag

Över lunchen idag fick jag höra att en och annan på mitt "nya" jobb läst den här bloggen. Vi diskuterade lite huruvida det är negativt för mig att ha den här bloggen när det kommer till framtida jobb osv. Jag har alltid sett det som en stor nackdel, speciellt med tanke på att jag försöker hålla en någorlunda öppen diskussion med mig själv i mina inlägg. I relation till det så har jag inte hört något om de ambassad-jobb jag sökte. Korrelationen bloggen och de jobben behöver dock inte ens existera :-). Pratade även vidare om hur många som slutat på vår enhet sedan jag började, vilket jag får till nio stycken. Vi ska vara omkring 25 på enheten, vilket vi inte riktigt varit, och ändå har minst nio stycken slutat på mindre än ett år. Vad säger det? Finns säkert många orsaker, men ändå... Fler blir det säkert också...
 
Imorgon verkar det bli fotboll och baluns :-). 
 
Idag var jag och Grensman och tränade, och det var oerhört länge sedan jag körde ett pass med någon, vilket faktiskt var rätt kul som omväxling.
 
Nee nu blir det nog att se klart på Exodus-trilogin om människor som "flyr" till Europa samt se Uppdrag Granskning från igår om en utvisning till Italien...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0