Fight Club

Filmen Fight Cub har tagits upp i min närhet flera gånger nyligen. Bias nämnde filmen när vi pratade om The Pixies under Way Out West (Where Is My Mind spelas under eftertexterna) och i helgen så gick vi hos Robert igenom IMDB:s topplista, och där någonstans var Fight Club med. Jag måste ha sett den för första och tidigare enda gången när den kom ut under 1999. Jag har för mig att jag då tyckte att den var bra, men samtidigt var det väl något en skulle tycka... Nu när jag såg om den ikväll tyckte jag den var riktigt bra, men jag kan inte påstå att jag kom ihåg särskilt mycket. Mitt minne säger mig att jag såg filmen på mitt pojkrum när jag såg den för första gången, och då säkert med kompisar, så inte så konstigt om jag inte var allt för fokuserad då. Det minnet är dock högst osäkert. 
 
Igår tittade jag åter igen på dokumentären "Frihet Bakom Galler" och även dess uppföljare "Systrar Bakom Galler". Den senare är ett typexempel på vad jag ständigt brottas med på mitt arbete och det är inte lätt att veta hur det ligger till... 
 
4-0 till Liverpool mot Arsenal igår och Keita klar idag, även om han kommer först nästa sommar. Intressant dock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0