Inga större utsvävningar

Det blev en trevlig middag i fredags hos Erik och Juliana, tack, tack.
 
Den påföljande lördagen var sedan väldigt lugn. Jag passade på att se filmen 300 om slaget vid Thermopyle. Bättre än förväntat och annorlunda gjord än vad jag hade förväntat mig. Jag passade även på att börja se filmen 1984, utkom även 1984, eftersom jag nyss läst ut boken. Den var också bra, men hade nog varit svår att hänga med i om jag inte läst boken innan. Jag passade även på att tvätta och träna igår.
 
Idag såg jag klart filmen 1984 på morgonen. Jag var uppe redan vid 07.00 :-). Jag började även med julklappsinköpen, som i år har blivit lite knepigare eftersom jag blivit tillsagd att inte lägga ned lika mycket pengar på julklapparna. Det finns till och med en risk att jag råkat köpa samma sak som jag gjort något annat år, men jag hoppas att så inte är fallet. 
 
Att Atlantis skulle kunna ha varit en civilisation på Santorini och att det var omkring 70 000 finska barn som skickades till Sverige under Andra världskriget har jag lärt mig under helgen.
 
Liverpool kryssade mot Everton idag i en mycket märklig match. Det blev 1-1 trots att Everton egentligen inte hade ett enda anfall. De fick en något tveksam straff som de gjorde mål på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0