Tio minuter över

Jag tvättar... 
 
Måste säga att filmen War Horse var riktigt bra, tårarna kom.
 
Monica Lewinsky var 22 år när hon hade sin "romans" med Bill Clinton. Förutom att det är märkligt att det ens kan hända är jag ändå mest fascinerad över hur det känns att vara 22 år och ha en romans med världens mäktigaste man. Måste ha varit svårt för hennes kompisar att tro på det :-).
 
Lyssnade idag på P3 dokumentär om morden i Arboga, vilket var mycket gripande. Tillbaka till tankarna om hur det känns, för att hitta sin tjej och hennes barn nerhamrade måste även det vara en mycket märklig känsla. Det känns som att det inte kan hända när en tänker på det, som att det är fiktion. Något som ofta brukar sägas av historiker är att verkligheten oftast slår fiktionen, men det är som att en inte vill förstå det.
 
Det ska inte spela någon roll vad en har på sig, en ska inte bli kommenterad, påhoppad osv för det. Det håller väl alla med om? Men om jag vill gå runt naken på jobbet osv, varför ska jag inte kunna få göra det? Är det någon egentlig skillnad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0