Halvbra dag, men börjar ordna upp sig?

När jag vaknade imorse märkte jag att kylen, frysen och spisen inte fungerade. Jag hade därmed svårt att fixa min frukost... Det gjorde sedan ont i ansiktet att cykla till jobbet på grund av snön i luften. När jag sedan ringde hyresvärden på jobbet och frågade om de kunde kontrollera vad som var fel med elen i lägenheten fick jag till svar att det skulle kunna kosta en massa pengar om det endast var en propp som hade gått... Jag valde därför att inte skicka dit någon. På jobbet fungerade sedan inte datasystemet och jag kan ha slarvat en aning i ett svårmotiverat beslut. När jag sedan kom hem bytte jag proppar utan framgång... Jag såg sedan att det var Nettbuss från Arlanda, med stopp i Örebro, som hade krockat igår där chauffören dog och flera skadades. Jag "brukar" åka med den bussen, och chaufförerna är alltid jättetrevliga, så det känns lite otäckt och väldigt tråkigt. Men sedan vände det en aning och jag fick se att mina aktier ändå gått upp lite trots nedgång på börsen. Efter att jag ringt jouren kom de hit och gjorde något nere i källaren, så nu fungerar kylen, frysen och spisen igen, och förhoppningsvis har inte allt för mycket förstörts på grund av att jag har rätt mycket is i frysen :-). ...och nu ska jag iväg en sväng :-).
 
Det gäller att försöka se de bra sidorna trots allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0