...

Jag är fortfarande lite hostig och slemmig, men tänker nog ändå dra igång med lite träning imorgon på min lediga dag.
 
Annars är det äntligen lite snö och kyla ute. Skönt med något annat än snålblåst. Snön gör dock att det blir lite tyngre att cykla till jobbet. Fastnar massa snö vid hjulen, vilket gör det trögare att trampa. 
 
Lyssnade på Värvet-intervjun med Måns Möller i veckan och fick ett bra intryck av karln. Han hade iofs skämtat om att Jimmie Åkesson var rasbiolog, och hade lite svårt att förstå att han fått massa troll på sig efter det. Säga vad man vill om SD men de har haft poänger, som nu alla har sett, men som den svenska kändiseliten har svårt att ha insikt i eller vilja att förstå. Just den här insikten som jag har i vissa frågor beroende på mitt arbete, vilket jag märker att få andra har, gör att jag rätt ofta blir rädd över hur lite insikt jag bör ha i andra områden där jag tror att jag har bra förståelse. 
 
Mycket liv nu om Rysslands hackande av amerikanska presidentvalet. Det är lite skrattretande... Först och främst verkar ingen vilja berätta vad ryssarna verkligen har gjort för att påverka valet, men främst är det skrattretande eftersom USA påverkat ett och annat val osv i världen. Presidentvalet i Ryssland 1996 tror jag kan vara ett bra exempel. Utsätta är dock inte alltid samma som att bli utsatt...
 
Jesus verkar inte ha sagt något om homosexualitet heller. Jesus framstår ju som bättre och bättre i mina ögon. Med det sagt måste jag åter rekommendera dokumentärserien om kyrkans inverkan på sexualiteten i västvärlden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0