Folk, Trump osv.

Mycket mat har det blivit i Loka Brunn och en allmänt trevlig stämning. Ett par riktigt trevliga dagar, och som även var lite busiga...
 
Vi är tydligen 10 000 000 invånare i Sverige nu och knappt 7 500 000 000 människor i världen. Dessutom ökar världens befolkning med drygt 80 000 000 människor per år. Jag har svårt att se några positiva effekter av detta. Att en befolkningsökning på något sätt skulle vara bra för Sverige är sannolikt högst tveksamt "http://cornucopia.cornubot.se/2017/01/det-finns-ingen-fordel-med-att-bli-fler.html". Jag har dock inte på något sätt granskat denna källa.
 
Personligen ser jag även problem med många människor på jorden när det utbryter konflikter. Se på Syrien, landet hade efter en befolkningsexplosion ca 22 000 000 invånare innan kriget, vilket knappast gjort krisen där mindre... Tänk er ett fullskaligt krig i Turkiet eller Nigeria? ...och detta blir inte mindre problematiskt med tiden. Tänk även på miljön och möjligheten till att få mat. Alla problem oavsett vad de beror på kommer leda till större problem ju längre tiden går...
 
Trump svärs för tillfället in som president i USA, och med det kommer jag sno en Facebook-uppdatering från den enda svarta amerikanen jag har på min Facebook. Det behöver inte bli ett dugg jävla bra med Trump, men jag föredrar demokrati.
 
"Ignorance is alive and well. No human should be maltreated for any reason. I hope this election teaches the world that, while we may disagree at times, we must learn to respect one another, make decisions that promote the well-being of most if not all people, and we must learn to coexist with others in peace.
 
I will not boycott the inauguration. While I have absolutely NO faith in Donald J. Trump, I know that I must follow him every step of the way. He must be held accountable for his actions, both positive and negative. The decisions that this man makes alongside those he has directly and indirectly chosen will affect ALL of us. If he makes steps in a positive, inclusive direction, we must applaud him. If he makes steps in the opposite direction as his rhetoric has promised us he will do, we must challenge him every step of the way!"
 
Imorgon åker jag till Dubai.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0