Framme i Dubai

Igår bar det av till Dubai genom buss till Arlanda och sedan flyg med Ukrainian International Airlines till Dubai med mellanlandning i Kiev. I Kiev gick det smidigt och mellanlandningen handlade om en dryg timme vilket nästan var skönt i relation till att sitta på ett flygplan i sju timmar i sträck. Det var dock inte mycket till underhållning under flygturerna.

Väl framme i Dubai fick vi åka ett förarlöst tåg för att komma till passkontrollen och där tog det en evighet... Vi tvingades köa i en dryg timme innan vi fick komma in i landet. Om det alltid är så vet jag inte, men det var otroligt frustrerande, speciellt när det var sent och vi var väldigt trötta. Sedan gick det dock snabbt att ta sig med taxi till hotellet (Flora Grand Hotel).

Hotellet är fint med pool och gym, men det ligger i Al Rigga-området som inte direkt verkar vara en del av det mest centrala Dubai. Som jag minns det så checkade vi in på hotellet runt 4-5 på morgonen lokal tid, vilket är tre timmar senare än hemma. När vi väl somnat framåt 6 på morgonen ringde någon snubbe på hotelltelefonen och undrade om vi var intresserade av "special offers". Mycket märkligt en söndagsmorgon... Bias bad att få återkomma, men det störde vår sömn ordentligt. Vi vaknade dock vid 12-13-tiden och gick sedan ut för att leta reda på något att äta. Genom TripAdvisor hamnade vi på Bombay Dining för lite indiskt käk vilket visade sig vara riktigt bra. Sedan blev det kaffe på Seattles's Best innan vi letade reda på en affär så att Nisse kunde köpa en ny resväska. Den han hade med sig hit var under all kritik och hade nog inte fungerat något vidare för en hemresa :-).

Sedan gick vi tillbaka till hotellet för att kika lite på fotboll. Mycket smidigt med VPN-tunnel och ViaPlay. Det gör att vi kan använda ViaPlay även här. Sedan gick jag till gymmet en sväng medan de andra satte sig i en av poolerna på hotellets tak dit jag sedan anlände en sväng.
Badpojkar!

Nu ikväll har vi ätit en god middag på Aroos Damascus Restaurant vilket även det var en lysande matupplevelse. Hittills har alltså maten imponerat, men så mycket annat har vi egentligen inte gjort.
Mycket och gott!

Imorgon ska vi upp i Burj Khalifa och vad annat en kan tänka sig att göra i Downtown Dubai.