Tillbaka i Sverige

Sitter just nu på Sushi Yama på bussterminalen i Sthlm. De har ett sådant där band med rullande sushi som en sett utomlands tidigare, kul!
 
Ja, vi kom hem till Sverige för några timmar sedan och Nils och Bias har tagit en buss till Örebro medan jag är kvar i Sthlm för att se en konsert ikväll - The Naked and the Famous - men jag är trött som bara den, så får se hur mycket jag får ut av konserten.
 
Tröttheten beror främst på att flyget från Dubai gick 04.05 inatt, vilket är en otroligt usel tid. Det går inte att sova innan, och att sova på flyget blir även det svårt. Hursomhelst så lyckades jag nicka till på flyget mellan Dubai och Kiev trots att det var lätt överdrivet 35 grader i kabinen, helt galet varmt. Trodde jag hade fått diabetes eller något när jag vaknade otroligt törstig och svettig. Tur att vattnet var gratis på flyget...
 
Ja, ja, tillbaka till gårdagen. Vi hade ju hela dagen i Dubai så vi hade kunnat göra en massa saker om vi velat, men vi softade mest.
 
Jag och Bias började dagen med massage. Det fanns på hotellet och de som var gäster på hotellet fick halva priset, så det kostade mig ungefär 300 kr för en timmes massage. Jag valde balinesisk massage som främst innebar inknådande av olja i kroppen. Inte lika hårdhänt som exempelvis thaimassage. Till min milda förbittring var det en man som utförde massagen och det blev nästan jobbigt när jag ombads att ta på mig ett par plastiga kalsonger innan massagen :-). 
Är väl inte helt vettigt att lägga upp den här bilden, men jag tyckte det var lite obehagligt när jag var tvungen att ta på mig detta innan massagen :-). Men massagen var riktigt bra, trots mitt milda obehag :-).
 
Sedan gick vi och käkade på en irakisk restaurang vid namn Samad Al Iraqi. Vi beställde samma sak allihopa, men fick trots det olika maträtter, och dessutom var det otroligt mycket mat. Vi funderade till och med på om vi beställt på fel sätt? Om tanken var att vi skulle dela på varje maträtt vi beställde? Det kom exempelvis in mängder av ris.
Vi fick otroligt mycket mat, och vi lyckades väl få i oss hälften.
 
Sedan blev det lite shopping i en lokal galleria. Jag köpte ytterligare ett par skor på rea, men annars blev inget annat inhandlat. Det är väldigt många som arbetar överallt i Dubai så en känner sig väldigt påpassad överallt vilket kan vara lite jobbigt. Det blev sedan en kaffe innan vi gick tillbaka till hotellet.
 
Tillbaka på hotellet försökte vi vila lite, men blev störda ett par gånger av personalen på det överdrivet serviceinriktade hotellet vi bodde på. De ville exempelvis per telefon veta om vi fått det toapapper vi efterfrågat och när vi tänkt checka ut osv. Oerhört störigt när en försöker sova middag. Det blev därför ingen direkt sömn innan vi skulle resa från Dubai, men däremot blev det ytterligare ett besök till Bombay Dining.
 
Resan till Sverige gick väl sedan bra förutom det jag skrev om värmen på flyget mellan Dubai och Kiev, men en märklig sak var att vi inte fick boarding-passen mellan Kiev och Sthlm i Dubai, utan de var vi tvungna att införskaffa i Kiev.
 
Ja det var väl det. Ska se om jag orkar skriva ned några sammanfattande tankar om Dubai imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0