Lite böcker och så...

Under min semester har jag läst några böcker. Den första var "Raskrigaren" av Mattias Gardell. Den handlar om seriemördaren Peter Mangs och hans mord och skjutningar i Malmö. Boken var mycket intressant på grund av att jag inte kunde mycket om det hela innan, men jag vill verkligen ha mer av Peter Mangs egna reflektioner kring vad han gjorde. Mattias Gardells analys om varför i boken är så subjektiv att det ibland är skrattretande. Jag läste även Jason Diakités självbiografi och även den var värd att läsa. Det mest intressanta i mitt tycke var Jasons ärliga beskrivning om hur hans egna fördomar om hur svarta är och behandlas ofta inte stämde överens med hur hans släktingar såg på det hela. Den sista boken var Fredrik Reinfeldts självbiografi. Den hade väl sina intressanta stunder, men kändes ändå rätt meningslös och lite hafsig.
 
Ni som är intresserade av lite objektiv information gällande migration borde kika på de seminarier som ligger här: https://www.migrationsverket.se/Almedalen
 
Jag tycker även att ni ska kika på detta: https://www.svd.se/tino-sanandaji-den-mest-kansliga-fragan-man-kan-tanka-sig/i/tv
 
I övrigt måste jag säga att jag är rätt trött på att debatten alltid handlar om de som är här och eventuellt kommer utvisas, och inte om typ den miljard människor som befinner sig utanför Sverige och som skulle behöva hjälp till en bättre framtid. Ingen bryr sig om dem. Alla nyttiga idioter har så oerhört svårt att tänka utanför sin egen innersta intressesfär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0