En sväng till Sthlm

Jag är nyss hemkommen från en sväng till Sthlm med Valentina. Tanken var att vi skulle se bandet Milky Chance, men de hade ställt in, så det fick bli lite annat istället. Jag har därmed varit ledig idag.
 
Jag måste först kommentera att en eventuell röst nästa år på Socialdemokraterna sannolikt har försvunnit.
 
Ialf... Vi både på Crystal Plaza Hotel som var både billigt, centralt och bra. Det var igår konserten skulle ha varit, men nu när den blev inställd så fick vi roa oss med andra saker istället. Först blev det mat på Kho Phangan, och som namnet antyder är en restaurang med thailändsk mat. Förutom att maten var riktigt bra var det även en något annorlunda restaurang-upplevelse. Restaurangen var inredd på så sätt att det kändes som en satt utomhus, typ I Thailand. Riktigt bra gjort!
 
Sedan fick det bli riktig analog film på Rigoletto. Vi såg "Mordet på Orientexpressen" på 70 mm-film nämligen. Det var även första gången jag var inne i Rigolettos enorma stora biosal där det finns VIP-avdelning osv. Som jag förstår det bilr bilden på 70 mm-film något bredare än vanligt och även något annorlunda mot om det skulle vara digitalt. Bredden märktes verkligen av. Filmen i sig var helt ok, inget speciellt, men fotot var riktigt bra, vilket kan ha påverkats av 70 mm-formatet kanske. Jag borde nu även se den första filmen från 70-talet.
 
Denna dag har vi spenderat på Fotografiska, det var dock inga jättespännande utställningar där nu, men värt det ändå. Jag hade funderingar på att besöka Riddarholmskyrkan men det var stängt. Sedan blev det mat på Chutney, smoothie på Juiceverket och besök till någon affär innan vi tog tåget hem.
 
En alldeles utmärkt kväll och dag i Sthlm.
 
I övrigt är det oerhört irriterande med folk som står i kö och sedan släpper in sina vänner till sig, så att de hamnar före en själv i kön. Som svensk knyter en dock bara handen i fickan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0