Nada

Jag såg nyss Hitlåtens historia om låten "Forever young". Det är alltid så intressant när något som funnits med hela livet får ansikten och annat. Låten handlar helt, eller delvis, om rädslan på 80-talet för världskrig med mera, men sångaren sa en intressant sak "på 80-talet ville folk vara rädda, men nuförtiden är folk rädda". Sammanfattar nog världsläget rätt bra.
 
Förutom uselt väder så har det ändå varit en bra dag. Ingen träning förvisso, men jag har försökt stimulera hjärnan istället. Liverpool lyckades även tappa en 3-0 ledning till 3-3 igår borta mot Sevilla. Vi får väl "tacka" Moreno för det, men spelar antagligen inte så stor roll.
 
Bobby Sands. Han är inte den enda som har gjort det, men imponerande att kunna svälta sig till döds. Det lär ju behövas någon slags gudstro för att anse det vara värt...
 
Jag har även börjat lyssna på Historiepodden eftersom jag "kommit ikapp" Värvetpodden. Den är väl så där hittills, men tar sig nog.
 
Annars ett par märkliga återhöranden under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0