Tvångsledig

Idag är jag mer eller mindre tvångsledig från jobbet. Det är kanske så generellt, men hursomhelst så måste vi ta ut 20 semesterdagar per år och det hade inte jag gjort, därav blev jag uppmanad att ta ut en semesterdag innan årets slut, och det blev idag.
 
Det passade rätt bra eftersom jag var i Sthlm i helgen. Anledningen till att det blev ett besök till Sthlm berodde på att jag tillsammans med Lundmark, Danne, Robert och Peter såg bandet The National i lördags kväll på Annexet. The National är inget band jag lyssnat speciellt mycket på, men låten "Bloodbuzz Ohio" har jag under något år tyckt varit väldigt bra. Främst följde jag dock med för att det är kul att komma bort lite och gå på konsert. Vi tog tåget upp till Sthlm i lördags, och efter att tåget fått stanna någon timme i Gnesta kom vi fram någon timme försenade. Vi kunde dock spendera tid med öl i restaurang-vagnen så vi hade det ändå rätt bra :-).
 
Vi lämnade av våra saker ute hos Danne på Telefonplan och tog ett par öl innan vi först stannade för lite mat på Clarion vid Skanstull innan vi fortsatte över vattnet till Annexet.
 
Konserten var helt ok, men i min mening så är inte The National så där väldigt roliga. Det verkade inte de andra tycka heller för vi bestämde oss för att gå när vi antog att det bara var några låtar kvar och när vi tyckte att vi fått höra de låtarna vi ville.
The National.
 
Fördelen med att lämna en konsert lite tidigare är att en slipper trängas efteråt vilket var skönt. Vi tog oss vidare till baren Man in the Moon och försökte sedan ta oss in på någon av de mindre klubbarna utan inträde, men det var köer och rätt snabbt gav vi upp. Det blev lite mat på Kungsholmen innan vi åkte tillbaka till Telefonplan för att sova.
 
Gårdagen innebar främst en trång bussresa hem. När jag kommit hem sedan så lyssnade jag på P3-dokumentären om gisslandramat i Hallsberg 1995. Kan mitt minne stämma att jag var på Z:as kiosk när det hela fick sin upplösning? Jag är tveksam... ...och är inte det här helt galna brottet lite bortglömt?
 
Idag har det främst städats. Jag har även ätit en en Gustav Adolfsbakelse dagen till ära, och jag tror det är första gången jag provar den bakelsen. Mycket god ska tilläggas. Jag har även fördrivit dagen med att lämna in ett par gamla APS-rullar för att se hur bilderna blir när jag får tillbaka dem digitalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0