Ett litet inlägg i Afghanistan-debatten

Det är mycket om Afghanistan i media och det demonstreras osv för att afghaner inte ska bli utvisade. De åsikterna är upp till var och en och inget jag lägger mig i. Jag lägger mig dock i när någon jämför afghan-migrationen till Sverige med svenskars migration till USA, för det är en helt horribel jämförelse. Jag har även svårt att acceptera när det basuneras ut att situationen i Afghanistan numera har blivit mycket värre. Situationen är dålig, riktigt dålig för många, men inte avsevärt mycket sämre nu än för några år sedan.
Som ni ser, det är inga muntra siffror, men det var minst lika illa 2014 som exempel. Det hade liksom varit väldigt märkligt om Sverige nu helt plötsligt ansåg att det rådde en sådan allvarlig väpnad konflikt i Afghanistan så att alla och envar skulle riskera att utsättas för urskillningslöst våld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0