Bara cynisk?

Är det inte märkligt att inte en enda person lämnat exempelvis Irak eller Afghanistan på grund av den generella situationen i länderna? De flesta har nämligen hamnat i diverse hedersproblematiska kärleksaffärer, råkat bytt religion eller på något sätt blivit så personligt utsatta att de inte kan bo någonstans i hemlandet. Förutom några syrier har jag inte läst en enda utredning där någon lämnat sitt hemland endast av den anledning att det är en jävla skitsituation i hemlandet. Är inte det märkligt? 
 
Är det inte mer eller mindre terrorism med alla dessa attacker mot svenska poliser, sjukhus och blåljus-personal? Jag har väl knappt blivit personligt hotad på jobbet, men bombhot, hot om självmord och annat är inte ovanligt. På något sätt blir det ändå nästan alltid förövaren det är synd om i dessa fall. 
 
Jag vet inte om jag har något bättre förslag men Flyktingkonventionen tror jag mest gör världen ännu lite mer orättvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0