Märklin

Jag vet inte om det var en nyhet för någon inom myndighetssverige att Försäkringskassan höjer lönen efter produktion. Förvisso påstås det att det gällde att ta avslagsbeslut i en viss mängd för att få högre lön. Vi har det likadant förutom att avslagsbeslut inte premieras, för de tar ju längre tid. Jag kan förvisso inte säga att det är uttalat att vi inte ska ta avslagsbeslut, men det är ständig hets på produktion, och bifallsbeslut är oerhört mycket enklare för oss att ta, så "do the math". Bättre lönepåslag med bättre produktion och bättre produktion med bifallsbeslut...
 
Apropå detta såg jag nyss en dokumentär vid namn "Spökstaden" som handlar om ett nätverk som rapporterade inifrån det IS-kontrollerade Raqqa. När jag ser dokumentären så slås jag av hur lite jag vet om Raqqa. Jag har liksom aldrig tid att sätta mig in i all landinformation som jag behöver eftersom jag ska producera några 20-sidors beslut i veckan. Det är inte bara att besluten ska skrivas, utan jag ska utifrån utredningar av människor som vet ännu mindre än mig om situationerna i hemländerna, få till ett välmotiverat beslut. Utöver det är det en och annan av de som utretts som har skojat till det lite i sin berättelse, och det ska jag försöka lista ut...
 
Utöver nyss nämnda dokumentär roade jag mig igår med att se dokumentärer om hur tyskarna tänkte kring nazisterna, om svenskar som stred för Waffen-SS och mordet på Litvinenko. Det är inte så att en känner att hoppet för mänskligheten blir större, eller egentligen blir mindre oförstående för att människor agerar så jävla illa.
 
Till det positiva, jag ropade in fyra järnvägsvagnar från Märklin igår på Tradera :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0