Så funkar det

Skrev jag att jag köpte boken "Så funkar det" på bokrean? Sak samma, nu har jag läst ut den. Boken riktar sig till barn och jag hade flera liknande när jag var liten, men som jag minns det tyckte jag inte de var så intressanta när jag var barn, vilket är märkligt. När jag läste igenom boken som vuxen, ska dock betonas att det inte är samma innehåll som innan, så lärde jag mig lite nya saker, eller fick lite aha-upplevelser gällande saker som fjärrvärme, dagvatten och bitumen.
 
Annars håller jag med sossarna om att vi inte borde importera arbetskraft till enkla jobb. Svårt att inte bli irriterad på att alliansen inte tycker likadant. Hanif Bali, som jag generellt tycker bra om, hade ett osedvanligt dåligt inlägg på sin Facebook-sida gällande det hela, att det är en bra laglig väg in i Sverige. Höj flyktingkvoten istället om det nu är viktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0