Det har bloggats lite dåligt

Det har inte bloggats så mycket nu i veckan. Främst beror det på att jag bott hos Valentina i veckan. Då har jag ju annat för mig vilket gör att tiden för att blogga blir mindre. Nu har hon åkt till Rom, så då får jag tråka med att skriva blogg istället :-(.
 
Veckan har varit bra. Rätt lugnt på jobbet. Något metaforiskt satte jag dock kaffet i halsen på en morgonrast efter att ha varit lite nedvärderande gällande en tidningsartikel vars innehåll var relaterat till en kollega. Ledsen för det! Vi hade även besök av våra högre chefer under veckan och jag fick möjlighet att klaga lite, och det kändes som att de förstod. Ett bra möte. 
 
Uppdrag Granskning häromdagen var intressant. Inte för att det togs upp invandrares extrema överrepresentation gällande våldtäkter, det har varit känt länge, utan mer för att SVT vågade rikta fokus mot andra faktorer än socioekonomiska.
 
Annars fortsätter jag att kika på Hermans Historia när tid finnes :-). Jag vill därför göra en slottsturné i Sverige :-).
 
Det ser ut som att jag, Nisse och Bias ska fiska kräftor i helgen, coolt :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0