En alternativ kväll...

Mikael Ribbenvik besökte oss idag. Första gången sedan jag började på verket som jag träffar en generaldirektör. Trevligt måste jag säga. Han gav även ett bra intryck. 
 
Sedan märkte Peter att jag var lite off på lunchen. Uppmärksamt måste medges. Jag hävdade dock att det inte var något, vilket det egentligen knappt var, men det jag satt och funderade på var vissa människors behov av att framhäva sig själva på andras bekostnad. Allt som oftast beror det även på deras egna okunnighet. Men frågan är också, är det bara andra som är sådana, eller är jag även sådan själv? 
 
Apropå kvällen så började jag den med att se Jens Ganmans satirvideo som, ialf tillfälligt, togs bort från Youtube. Svårt att förstå varför den inte skulle kunna ligga på Youtube. Sedan lyssnade jag på den fantastiske Navid Modiris intervju med "En arg blatte talar". Modiri är född 1983, den arga blatten vet jag inte, men jag kände mig ändå stundtals intellektuellt underlägsen dem båda. Jag avslutade sedan med Uppdrag Gransknings program om den svenska alt. right-högern. Att det sannolikt kommer bli mer högerextremt i Europa med fortsatt hög invandring de närmaste åren till Europa tror jag dessvärre de har rätt om. Kan vara intressant att följa vad som händer i Spanien framöver... Raskrig och dödsstraff på politiker är jag dock varken för eller speciellt oroad över.
 
Imorgon kommer Valle tillbaka :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0