Att inte fira söndagar

Igår var det lite julfest hos Lundmark. Många var där och grädde på moset var att båda bebisarna Levi och Sigrid var på plats. Sigrid nästan ständigt leende och en för mig ovanligt glad Levi :-). Grens lagade ljuvlig mat och Lund och Grens ordnade ett mycket bra quiz. Quizet hade väldigt bra spridning. Efter quizet har jag hakat upp mig på ett par minnesbrister hos mig. Bland annat spelades låten "We don't celebrate Sundays" med Hardcore Superstar. Det är en låt som jag spelade väldigt mycket på Nygatan när jag bodde där. Jag kunde dock bara koppla att det borde vara Hardcore Superstar, men det slog mig aldrig att det kunde vara just den låten. Detta trots att jag nog hört låten hundratals gånger. Det var även några frågor om filmen "Klappjakten". Den har jag sett ett par gånger för typ 20 år sedan. Ändå kunde jag inte koppla att det var den filmen. 
 
Efteråt blev det Ölhallen och Junior Brielle. Ett band jag inte lyssnat på förut, men det lät intressant. Sedan blev det en kort sväng till Art Bar innan det blev hemgång. Art Bar förefaller vara ett ställe med en stil som jag saknat i Örebro innan.
 
Dagen har utöver städ inneburit Lykke Li, Shanti Roney och Malcom Kyeyune.
 
Top of the league för Liverpool också :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0