Väldigt tagen

Just nu är jag väldigt tagen. Jag såg nyss en video på mordet av antingen den danska eller norska tjejen i Marocko. Det är det värsta jag någonsin sett. Det är flera män som håller i och bokstavligen skär huvudet av en ung skrikande kvinna. Jag har sett många av de videos som kom ut för några år sedan där IS skär huvudet av folk, eldar upp dem, spränger eller dränker dem, men det här är något annat. Det är inte ett planerat mord för att få maximal uppärksamhet eller mord på motståndarsidans soldater, det här är mordet på en helt oskyldig kvinna. Det är inte heller en ensam galning utan flera personer som gör det för något de tror på. Det är så jävla vidrigt. Jag kan inte sluta tänka på det.
 
Jag såg även dokumentären "Islamistens söner" i veckan, inte heller det en trevlig upplevelse. Handlar om en Al Nusra-krigare som uppfostrar sina barn till galningar precis som han själv. Är det ens möjligt att bli någorlunda "normal" efter att som barn utsatts för detta? Men det mest skrämmande var nog ändå att det är vuxna män som är så galna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0