...

En något rörig helg känslomässigt, men nu tror jag att det kommer bli alldeles utmärkt ett tag framöver.
 
Annars innebar helgen mycket restaurang-mat: Fujisan, Khana Kazana och Paolo's. Även en hel del Vänner-avsnitt hanns med och några dokumentärer om journalister i Ryssland och om staden Rom.
 
Intressant att bekantingen Egor Putilov hamnade i rampljuset ordentligt under helgen också. Han är enligt hörsägen en legend på Migrationsverket. Själv har jag dock aldrig träffat honom. Jag antar att alla som läser detta även har läst artiklarna om Mr Putilov, så jag går inte in på det, men jag har dock ett par tankar som inte riktigt varit i fokus i media. Om han nu fuskade sig till uppehållstillstånd, hur vanligt är då det sätt han gjorde det på? Kanske jättevanligt...? En annan tanke är att den som själv fuskar borde väl vara den som är bäst lämpad för att sedan rapportera om fusk? Jag tänker att det är ett klassiskt tankesätt ialf.
 
En annan sak som jag tror att jag tagit upp här är att jag sannolikt haft ganska fel gällande "ensamkommande" och självmord. Enligt den här artikeln: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/flera-fall-av-sjalvmord-bland-ensamkommande-barn är självmorden bland "ensamkommande" väldigt mycket högre än hos andra i samma ålderskategori. Nog att åldern hos "ensamkommande" är svår att jämföra med en kontrollgrupp, eftersom de "ensamkommandes" ålder mycket sällan är styrkt, så är ändå skillnaden väldigt stor mot kontrollgruppen här. Jag trodde nog att det skulle finnas en skillnad men inte så stor som artikeln visar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0