HalvB(r)atra...

I förrgår fick jag jätteroliga nyheter och hoppas verkligen att allt kommer att gå bra, kan bli supercoolt!
 
Igår var jag, Nisse och Bias på David Batra på Konserthuset. 90 minuter stand-up! Jag hade bara sett honom live en gång tidigare, och då var det på Strömpis och utan något speciellt tema. Den här gången var det showen "Elefanten i rummet" som anspelar på att han är tillsammans med Anna Kindberg Batra. När jag går tillbaka i bloggen och läser vad jag tyckte om Batras uppträdande på Strömpis så märker jag att känslan är likvärdig även nu. Bra, professionellt, men inget utöver det vanliga. Det positiva med gårdagens show var att den inte var speciellt politiserande (om jag nu använder ordet rätt). Det var alltså inte en show där mycket handlade om hur illa något är i jämförelse med något annat, utan Batra skojade rätt friskt om det mesta. Tyvärr blev en sällan överraskad och när han började skoja om ett ämne så förstod en oftast var det skulle sluta. Det slutade allt som oftast i ett litet leende snarare än ett gapskratt. Nu minns jag inte vad biljetterna kostade, men det var sannolikt flera hundra kronor, och så bra var inte showen. För det priset blir slutbetyget någonstans mellan 2-3 plus på en skala mellan 1 och 5.
 
Träffade Oscar efteråt vilket var lite överraskande och trevligt. Förvisso alltid lite stelt när en träffar en person bara så där som en inte pratat med på flera år :-).
 
Idag har det arbetats. Kul med OS-guld för Kalla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0