Tillbaka från England

Nu är jag nyss hemkommen från en alldeles utmärkt resa till England och främst London.

Förutom boendet som jag tidigare gnällt över har allt varit över förväntan.

Vi hade vårt boende i närheten av Paddington Station, så det fanns mycket restauranger i området. Vi började lördagen med en rejäl engelsk frukost på Mimo's Café, och vilket enligt mig var den bästa matupplevelsen på hela resan.

Sedan knallade vi ned till Marble Arch för att hoppa på en sightseeing-buss utan tak på övervåningen. Det var en något dyr men lärorik sak att göra. På den bussen vi åkte med så var det en livs levande guide som pratade i mikrofon och inte någon audioguide. Riktigt bra dessutom. Dessvärre var det riktigt kallt och blåsigt under hela resan, så det var riktigt kallt att sitta på bussens öppna övervåning för att få en bra utsikt över London. Men ialf, vi fick se det mesta som måste ses i London under turen.

Vid Leicester Square fick vi dock nog av kylan och vinden och gick av bussen för att till fots ta oss till Madame Taussauds. Vi stannade dock på några ställen på vägen för at köpa kaffe och öl.

Framme vid Madame Taussauds var det mycket folk och rätt långa köer. Vi hade dock köpt biljetter i förhand och kunde mer eller mindre gå rakt in, så det kan jag rekommendera att göra. Alltså köpa biljetter på förhand, inte bara gå rakt in :-).

Väl där inne blev jag väldigt positivt överraskad. Jag trodde att dockorna skulle stå i montrar eller bakom rep, men de stod för sig själva, så det var väldigt lätt att ta roliga bilder för den som ville det. Förutom dockorna ingick det även en 4D film och en liten tur genom London i en taxibil.
Så här kul kunde en ha det :-).

Så även om besöket till Madame Taussauds främst bokades för att jag aldrig hade varit där innan, så är jag väldigt nöjd. Det var som sagt bättre och roligare än jag trodde.

Vi promenerade sedan hem till boendet för att sedan gå ut och leta efter något ställe där de serverade fish and chips eftersom mamma ville ha det. Vi gick runt lite men hittade inget ställe som föll i smaken, så till slut hamnade vi på ett helt ok grekiskt ställe.

Det blev dock inte så sent för dagen efter var det dags för ännu mer spännande upplevelser... Men det kommer imorgon!