Festivalen är över

En bra festival är nu över. Efter regnet i förrgår var halva festivalområdet täckt av hö igår, och folk halkade till höger och vänster :-). Ingen skadade sig vad jag kunde se, därav kan jag kosta på mig ett leende :-).
 
Nu när festivalen är över kan jag konstatera att det var en bra festival. Kanske inte fantastisk, men den ligger väldigt vackert och banden var bra utan att vara superspännande. En liter öl kostade 8 euro vilket är helt ok, och alla scener låg nära varandra, så det var aldrig jobbigt att gå mellan konserterna. Det skulle ha funnits lite fler matställen och så tänker jag nog att ljud och ljus på konserterna hade kunnat varit bättre. Angående alkohol så var det inga öltält utan en köpte en plastmugg som en sedan fick köpa valfritt innehåll till, inte bara alkohol. En återanvände alltså samma mugg, vilket var mycket bra. Sedan kunde en gå runt med sin mugg över hela festivalen. Jag upplevde även festivalen som ren. Något som var lite negativt var att det förekom mycket droger. Då är jag inte nödvändigtvis emot drogerna i sig, men många besökare verkade mer intresserade av droger än av festivalen och musiken, vilket var lite trist.
 
Hur var vår gårdag? Jo den var bra, var nog den bästa festivaldagen.
 
Vi började med att se bandet Yonaka som jag aldrig hört förut. Det var på Bias inrådan, och de var bra. Verkar ha det mesta för att kunna slå igenom på riktigt. Sedan blev det James, vilka jag hade sett fram emot. Jag tänkte till och med köpa en t-shirt, men det såldes inga. Deras spelning var bra, även om jag verkligen saknade att de inte spelade "Sit Down". Sångaren verkar även vara lite väl "skön" för min smak. Sedan blev det Noel Gallaghers High Flying Birds som var bra, och de spelade bland annat "Wonderwall" och "All You Need is Love" vilket ialf överraskade mig. Sista bandet vi såg var Gorillaz, och de var väl bra. Gorillaz gick dock på 01.45, så det blev en sen kväll.
 
Eftersom det blev en så sen kväll/natt igår så har vi varit rätt sega idag. Vi käkade förvisso riktigt bra pizza till lunch, men sedan har det inte blivit så mycket. Vi såg VM-finalen på hotellrummet och sedan var jag och tränade lite kort.
 
Nu ikväll blir det väl någon enklare middag innan det blir tidigt i säng. Förhoppningsvis blir det en tur runt i gamla Bilbao imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0